Останній прорив в області Nissan Intelligent Mobility дозволить автомобілям вчитися у своїх водіїв.

У рамках міжнародної виставки споживчої електроніки CES 2018 Nissan представив результати дослідження, що дозволяють змінити уявлення про взаємодію людей і автомобілів, які зможуть інтерпретувати мозкові сигнали водіїв. Очікується, що розроблена Nissan технологія B2V (Brain-to-Vehicle – від мозку до автомобіля) зменшить час реакції автомобілів на керуючі дії і допоможе їм адаптуватися до водіїв. В результаті процес водіння стане більш приємним і цікавим.

Можливості своєї ексклюзивній технології Nissan продемонструє на виставці CES 2018 у Лас Вегасі. B2V – новітня розробка в рамках стратегії Nissan Intelligent Mobility, яка втілює уявлення компанії про те, як автомобілі майбутнього повинні рухатися, отримувати енергію і інтегруватися в життя людської спільноти.

«Розмірковуючи про автономне водіння, більшість людей уявляють собі досить «безлике» майбутнє, де людина відмовляється від контролю над машинами. Однак технологія B2V пропонує абсолютно протилежне: використовувати сигнали, що надходять від людського мозку, щоб зробити водіння ще більш захоплюючим і приємним, – говорить виконавчий президент Nissan Даніеле Скіллачі (Daniele Schillaci). – За допомогою стратегії Nissan Intelligent Mobility ми відкриваємо людям кращий світ, надаючи їм більш високий рівень автономного водіння, електрифікації та зв’язку».

Ця революційна розробка Nissan – результат досліджень методів декодування сигналів, що подаються мозком водія, з метою прогнозування його дій і виявлення дискомфортних для нього ситуацій:

Прогнозування. Система штучного інтелекту визначає ознаки того, що мозок водія збирається віддати тілу команду «почати рух» – наприклад, повернути рульове колесо або натиснути на педаль акселератора. Виходячи з цього, системи допомоги водієві можуть почати діяти швидше. Це допомагає скоротити час реакції на керуючі дії і поліпшити враження від водіння (коли автомобіль управляється в ручному режимі).

Визначення дискомфорту. Також система помічає і оцінює дискомфорт водія. Виходячи з цього, автомобіль може змінювати конфігурацію параметрів або манеру водіння (коли автомобіль управляється в автоматичному режимі).

Новинці можна знайти й інше застосування, в тому числі – регулювання «навколишнього середовища» в салоні автомобіля. Так вважає доктор Лучіан Георге (Dr. Lucian Gheorghe), старший науковий співробітник науково-дослідного центру Nissan в Японії, який очолює дослідження B2V. Наприклад, ця технологія може використовувати доповнену реальність, щоб змінювати те, що бачить водій, і створювати навколо нього більш комфортне «навколишнє середовище».

«Потенційні можливості застосування цієї технології просто неймовірні, – стверджує Лучіан Георге. – У найближчі роки це дослідження стане каталізатором подальших інноваційних розробок Nissan для наших автомобілів».

Nissan B2V – перша в світі система такого роду. Щоб її використовувати, водій повинен носити на собі пристрій, що вимірює активність мозкової діяльності. Потім системи автономного водіння аналізують сигнали, одержувані від цього пристрою. Таким чином, системи «передбачають», який рух має намір зробити водій, і, в свою чергу, можуть виконувати конкретні дії: наприклад, повертати рульове колесо або задіяти гальмівні механізми, щоб уповільнити автомобіль. Системи випереджають водія на 0,2-0,5 секунди, тому їх втручання в значній мірі залишається непомітним.

ГалАвтоСвіт офіційний дилер Nissan у ЛьвовіНовиниТехнологія Nissan «Brain-to-Vehicle» змінює уявлення про майбутнє водіння